Haluatko lisää Google Maps -arvosteluja? Näin onnistut.

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten voit kasvattaa yrityksesi Google Maps -arvostelujen määrää ja parantaa näin yrityksesi näkyvyyttä sekä houkuttelevuutta potentiaalisten asiakkaiden silmissä. Hyvät arvostelut ovat kultaakin kalliimpia nykypäivän digitaalisessa maailmassa, ja me autamme sinua saavuttamaan arvosteluvuoren huipun!
Google Mapsin merkitys yrityksesi näkyvyydessä
Google-arvostelujen vaikutus asiakaskäyttäytymiseen
Tiedätkö sen tunteen, kun yrität löytää hyvän ravintola tai luotettavan putkimiehen uudella paikkakunnalla? Useimmat meistä turvautuvat Google Mapsiin ja tutkivat muiden asiakkaiden Google-arvosteluja. Arvostelut vaikuttavat suoraan päätökseen valitsetko juuri sen yrityksen vai jonkun kilpailijoista. Jos yritykselläsi on vain vähän tai huonoja Google-arvosteluja, potentiaaliset asiakkaat saattavat valita kilpailijan, jolla on parempi maine Googlessa. Muista, että asiakkaan silmissä tähtiarvostelut ovat tärkeä osa yritysprofiilin ulkoasua.
Useimmat päätökset ravintolan tai kahvilan suhteen vaikkapa kesällä reissatessa uudella paikkakunnalla tapahtuu nopeasti ja usein Google Mapsia hyödyntäen.
”Mitä tässä on lähellä, mikä se on, löytyykö arvosteluja?”
Hyvät arvostelut ovat omiaan rohkaisemaan uusia asiakkaita kokeilemaan jotain mikä ei ole ennestään tuttu, vaikka meillä suomalaisilla on tavallisemmin tapana pysyä tutussa ja turvallisessa.
Miksi hyvät arvostelut ovat tärkeitä
Hyvät Google-arvostelut lisäävät luottamusta yritystäsi kohtaan ja houkuttelevat uusia asiakkaita. Kun tulevat asiakkaat näkevät, että nykyiset ovat olleet tyytyväisiä palveluihisi, he ovat todennäköisemmin valmiita kokeilemaan yritystäsi. Lisäksi Google suosii hakutuloksissa yrityksiä, joilla on enemmän ja parempia arvosteluja.
Aloita arvostelujen kerääminen jo tänään!
”Arvosteluista kasvaa vuori – mitä nopeammin aloitat keräämisen, sitä korkeampi ja komeampi siitä tulee. Ja huipulla on upeat maisemat.”
Google Mapsin rooli paikallisessa hakukoneoptimoinnissa
Google Maps on olennainen osa paikallista hakukoneoptimointia ( Local SEO). Kun ihmiset etsivät palveluita Googlessa tai Google Mapsissa, Google pyrkii näyttämään heille mahdollisimman relevantteja ja luotettavia tuloksia. Yritykset, jotka ovat optimoineet Google My Business -profiilinsa ja joilla on paljon positiivisia Google-arvosteluja, sijoittuvat yleensä korkeammalle hakutuloksissa. Tämä tarkoittaa, että ne saavat enemmän näkyvyyttä ja houkuttelevat enemmän asiakkaita. Hyödynnä Google Mapsin tarjoamat mahdollisuudet ja varmista, että yrityksesi löytyy helposti, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät palveluitasi Googlessa tai Google Mapsissa.

Arvostelujen kerääminen Google Mapsiin
Haluatko yrityksesi loistavan Google Mapsissa? Onnistut siinä keräämällä hyviä arvosteluja! Palauteportti tarjoaa helpon ja tehokkaan tavan kerätä Google-arvosteluja, parantaa yritysprofiiliasi ja houkutella uusia asiakkaita. Monelle arvostelujen pyytäminen on melkein yhtä hankalaa kuin arvostelun antaminen – jos pitää aloittaa selitys siitä millä nimellä yritys löytyy Googlesta ja mitä pitää osata painaa että pääsee arvosteluun asti. Palauteportin avulla koko prosessi tiivistyy siihen että sinun tehtäväsi on osoittaa pöydälle ja sanoa ”napauta puhelimella tuota tuosta keskeltä” ja asiakkaan ruudulle aukeaa tyylikäs palautelomake jolla voi välittää ylistykset suoraan Google Mapsiin muita asiakkaita opastamaan, tai antaa rakentavat palautteet suoraan sisäisellä lomakkeella henkilökunnalle jotta asiakaskokemusta saadaan kehitettyä entisestään.
Tässä vielä arvostelujen keräämisen koko prosessi vaihe vaiheelta:
1) Aseta Palauteportti näkyvälle paikalle
2) Muistuta asiakkaita että se on siinä, ja käyttö onnistuu puhelimella ständiä koskettamalla.
(BONUS)
Vapaaehtoinen kolmas vaihe – kirjaudu Palauteportti.fi-tilillesi aamukahvin parissa ja ihastele päivä päivältä kaunistuvia palautetilastoja.
QR-koodin käyttö arvostelujen keräämisessä
QR-koodit ovat tehokas apu arvostelujen keräämisessä, erityisesti jos asiakkaan laite ei jostain syystä tue NFC-teknologiaa tai fyysistä yhteyttä ständiin ei ole tarjolla, kuten vaikka tulostetuissa tilausvahvistuksissa, kuiteissa tai julisteissa! Asiakkaat voivat yksinkertaisesti skannata QR-koodin ja jättää arvostelun Googleen. Tämä nopeuttaa ja helpottaa arvostelun jättämistä merkittävästi.
”Arvosteluista kasvaa vuori – mitä nopeammin aloitat keräämisen, sitä korkeampi ja komeampi siitä tulee. Ja huipulla on upeat maisemat.”
QR-koodin omaan palautelomakkeeseesi löydät suoraan Palauteportti.fi-tililtäsi ja saat sen sieltä kätevästi kopioitua mihin tahansa painomateriaaleihin, sähköpostiviesteihin, julisteisiin tai vaikka käyntikortteihin.
Palauteportin rooli arvostelujen keräämisessä
Palauteportti on palvelu, jonka tarkoituksena on helpottaa yrityksesi palautteen keräämistä ja hallintaa. Se on kuin henkilökohtainen Google-arvostelu-assistenttisi. Sen avulla yritykset voivat helposti kerätä viiden tähden Google-arvosteluja ja puuttua asiakaskokemuksiin ennen kuin ne päätyvät julkisiin arvosteluihin.
Sinun ei tarvitse muistaa mitään muuta kuin pyytää asiakasta napauttamaan puhelimellaan Palauteportti-ständiä ja Palauteportti hoitaa kaiken muun. Ei tarvitse edes miettiä onko asiakkaalla hyvä vai huono päivä, Palauteportti tekee sen puolestasi ohjaten tyytyväiset asiakkaat kertomaan tyytyväisyydestään maailmalle Google-arvosteluihin, ja keräämällä tyytymättömien murheet sisäistä palautekanavaa pitkin suoraan asiakaspalveluun jossa heikko asiakaskokemus voidaan vielä pelastaa positiiviseksi nopealla toiminnalla.
Huonot arvostelut Google Mapsissa & mitä niille voi tehdä
Arvostelujen poistaminen: mitä sinun tulee tietää
Huonot arvostelut Google Mapsissa voivat harmittaa, mutta niille voi myös yrittää tehdä jotain! On tärkeää tietää, että kaikkia arvosteluja ei voi vain noin vain poistaa. Jos arvostelu rikkoo Googlen käytäntöjä, voit ilmoittaa siitä Googlelle. Google tutkii ilmoituksen ja voi poistaa arvostelun, jos se todella rikkoo sääntöjä. Sääntöjen rikkomista voi olla esimerkiksi kilpailijan aiheeton mollaaminen, henkilöön perustuvat arvostelut, kuten vaikkapa negatiivinen mielipide toimitusjohtajasta tai yrittäjästä siviilihenkilönä joka ei suoraan liity itse yrityksen laatuun ja toimintaan.
Virheellisten tietojen korjaaminen Google Mapsissa
Joskus Google Mapsiin päätyy virheellisiä tietoja yrityksestäsi. Ehkä aukioloajat ovat väärin tai osoite on vanhentunut. Tällaiset virheet voivat johtaa turhautuneisiin asiakkaisiin ja huonoihin arvosteluihin. Pidä yritysprofiilisi aina ajan tasalla Google My Business -tilisi kautta. Pienillä korjauksilla on suuri merkitys!
Huonojen arvostelujen ennaltaehkäisy Palauteportilla
Haluatko välttää huonoja Google-arvosteluja? Palauteportti on ratkaisu!
Palauteportti mahdollistaa nopean reagoinnin asiakaspalautteeseen ja auttaa ehkäisemään negatiivisia arvosteluja.
Sen avulla voit proaktiivisesti pyytää palautetta asiakkailtasi ja puuttua mahdollisiin ongelmiin ennen kuin ne eskaloituvat julkiseksi arvosteluksi. Tarjoamalla erinomaista asiakaspalvelua ja kuuntelemalla asiakkaidesi huolia voit kääntää potentiaaliset negatiiviset kokemukset positiivisiksi. Muista, ennaltaehkäisy on aina parempi kuin jälkihoito!
Vinkkejä hyvien Google-arvostelujen keräämiseen
Kannusta aktiivisesti asiakkaita jättämään arvosteluja
Älä ujostele pyytää arvosteluja! Monet asiakkaat ovat valmiita antamaan palautetta, kunhan se tehdään heille tarpeeksi helpoksi ja nopeaksi.
Palautteen antaminen Palauteportilla on tehty supernopeaksi ja helpoksi älylaitteilla napauttamalla, skannaamalla tai klikkaamalla. Palautelomakkeeseen riittää yksi napautus ja kaikki lisätiedot ovat plussaa mutta ei pakollisia. Palauteportti näkyvällä paikalla lisää arvosteluja, mutta se toimii huomattavasti tehokkaammin jos henkilökunta muistaa kaupan yhteydessä mainita asiasta. Kiireisimmät voivat ’ottaa lomakkeen mukaan’ napsauttamalla puhelimella Palauteporttia ja antamalla tähtiarvostelun vaikka kävellessä liikkeestä autolle.
Asiakaspalvelutilanteessa ei tarvitse aina olla edes läsnä että voi muistuttaa asiakasta palautteen antamisesta. Voit esimerkiksi lähettää asiakkaille sähköpostin ostotapahtuman jälkeen ja pyytää heitä jättämään arvostelun Palauteportti-linkillä. Tai voit luoda QR-koodin, jonka asiakkaat voivat skannata vaikka kuitista tai tilausvahvistuksesta.
Tee arvostelun jättämisestä mahdollisimman vaivatonta, ja tulokset yllättävät sinut positiivisesti. Helpommin, paremmin, enemmän.
Hyvän asiakaspalvelun merkitys on avainasemassa hyvien arvostelujen saamisessa
Hyvä asiakaspalvelu on paras tapa varmistaa positiiviset Google-arvostelut. Kun asiakkaat kokevat saavansa ystävällistä, asiantuntevaa ja tehokasta palvelua, he ovat todennäköisemmin valmiita jättämään hyvän arvostelun. Panosta siis henkilökuntasi koulutukseen ja varmista, että jokainen asiakaskohtaaminen on positiivinen.
Asiakaspalvelun kehittämisen keskiössä on myös tyytymättömiltä asiakkailta saadut palautteet. Hyvin usein asiakas katsoo tilannetta aivan erilaisesta näkökulmasta ja saattaa huomata jotain mikä jää henkilökunnalta tai yrittäjältä muutoin huomaamatta. Palauteportilla saat kerättyä myös rakentavan ja kehittävän palautteen talteen, sekä pystyt puuttumaan heikkoihin asiakaskokemuksiin jo palautteenjättöhetkellä – kenties ansaitsen myös heikkona alkaneesta asiakaskokemuksesta viiden tähden arvostelun.
Muista, että jokainen asiakas on potentiaalinen viiden tähden arvostelu.
Sosiaalisen median rooli arvostelujen keräämisessä
Sosiaalinen media voi olla tehokas työkalu Google-arvostelujen keräämisessä. Voit esimerkiksi jakaa linkin Palauteportti-lomakkeeseesi sosiaalisen median kanavissasi ja pyytää seuraajiasi jättämään arvostelun. Ole luova ja hyödynnä kaikki sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet arvostelujen keräämisessä.